مطالب بروز و جالب,هر چی دلت بخواد,مطالب جالب,مطالب بروز,رضا احمدی سلماس,مطالب بروز , جالب و خواندنی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

نقش ورزش در درمان بیماری ها

فعالیتهای بدنی گوناگون، علاوه بر اینكه از بروز بسیاری از بیماریها جلوگیری كرده و نقش پیشگیری را بعهده دارند، بلكه قادرند در درمان بسیاری از بیماریهای متداول مؤثر واقع شده و یك نقش درمانی را بعهده گیرند. بدین منظور توجه شما را به اثرات درمانی ورزش در ارگانهای مختلف بدن و بیماریهای مربوطه جلب می نماییم.

1- فشار خون بالا:

با انجام ورزشهای معمولی همراه با رژیم غذایی و استراحت مناسب در طی یكسال، می توان فشار خون ماكزیمم را از 17 به حدود 14 رسانید. همانطور كه می دانید ورزشكاران معمولاً دچار عارضه فشار خون نمی شوند، و ورزش حتی در سنین 60 تا 80 سالگی می تواند در متعادل نگه داشتن فشار خون نقش بسزایی داشته باشد. زیرا در اثر فعالیتهای بدنی، عروقی كه در  سطح بدن جریان دارند انبساط یافته و در نتیجه جریان خون افزایش پیدا كرده و فشار خون سقوط می نماید. در نتیجه ورزشهایی چون پیاده روی و كوهنوردی بخوبی قادرند فشار خون را متعادل نگه دارند.

2- ازدیاد چربی خون:

ورزش منظم و مستمر در بیمارانی كه دارای چربی خون بالائی هستند قادر است كلسترول و چربی مضر خون (LDL) را كاهش و در عوض باعث ازدیاد چربی مفید خون (HDL) شوند و در نتیجه از اثرات منفی ناشی از ازدیاد چربی خون در بروز بیماریهای قلبی عروقی و سنگهای صفراوی جلوگیری نماید.



:: برچسب‌ها: قلب , خرما , درمان بیماری ها با ورزش , اثرات ورزش در شادابی روح و روان:مطالب بروز و جالب , هر چی دلت بخواد , ازدیاد چربی خون , ,
:: بازدید از این مطلب : 1371
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : رضا احمدی
ت : جمعه 29 دی 1391

فواید شگفت انگیز خرما برای سلامتی

خرما به این دلیل که سرشار از فیبرهای طبیعی و بسیار غنی از ویتامین‌ها و موادمعدنی است، فواید بیشماری برای سلامتی دارد. این محصولات طبیعی حاوی روغن، کلسیم، سولفور، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم هستند که همه برای سلامتی بسیار مفیدند. گفته می‌شود که مصرف یک خرما در روز برای داشتن یک رژیم‌غذایی متعادل لازم است. خرما به مقابله با یبوست، اختلالات روده، افزایش وزن، مشکلات قلبی، ضعف جنسی، اسهال و سرطان شکم کمک می‌کند.

فواید سلامتی خرما، آن را به یکی از بهترین موادغذایی برای رشد عضلانی تبدیل کرده است. افراد به طرق مختلف خرما مصرف می‌کنند، مثل مخلوط کردن خمیر آن با شیر، ماست یا همراه با نان و کره برای خوشمزه و سالم‌تر کردن غذاها. این خمیر هم برای بزرگسالان و هم کودکان بسیار مفید است، مخصوصاً در طول دوران ریکاوری از بیماری‌ها. براساس تحقیقات پزشکی جدید، گفته می‌شود که خرما برای پیشگیری از سرطان شکم نیز مفید است. همچنین مسلمانان روزه خود را با خرما باز می‌کنند زیرا به آنها کمک می‌کند بعد از ساعت‌ها روزه‌داری، پرخوری نکنند. وقتی بدن موادمغذی خرما را جذب می‌کند، احساس سیری آرام می‌شود.



:: برچسب‌ها: خرما , فواید خرما , سلامت قلب , سرطان شکم:ضعف جنسی: درمان یبوست , هر چی دلت بخواد , مطالب بروز و جالب , ,
:: بازدید از این مطلب : 1223
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : رضا احمدی
ت : جمعه 29 دی 1391

فواید قهوه

کافئین بسیار سریع‌تر از انواع مسکن‌ها باعث از میان رفتن سردرد می‌شود .
گروهی از دانشمندان در شیکاگو با آزمایش چندین گروه که افراد آن دست‌کم سه
بار در ماه دچار سردردهای شدید می‌شدند و تحت مداوا قرار دادن هریک با
داروهای گوناگون دریافتند مصرف کافئین معادل یک لیوان بزرگ قهوه ، نیم ساعت
زودتر از مصرف مسکن باعث بهبودی بیمار می‌شود .



:: برچسب‌ها: قهوه , فواید قهوه , مطالب بروز و جالب , هر چی دلت بخواد , گر سردرد دارید یک فنجان قهوه برای آرامش , قهوه اثر ارامش بخش دارد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1327
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : رضا احمدی
ت : پنج شنبه 29 دی 1391

23 راه برای اینکه هر روز 23 دقیقه در وقت خود صرفه‌جویی کنید

همه ما به دنبال راه‌هایی می‌گردیم تا در وقت خود صرفه‌جویی کنیم. فرقی نمی‌کند میزان هر صرفه‌جویی چقدر باشد، چراکه دقیقه‌ها روی هم انباشته می‌شوند و در طول هفته و ماه و سال، به چندین ساعت بالغ خواهند شد.



:: برچسب‌ها: 23 راه برای اینکه هر روز 23 دقیقه در وقت خود صرفه‌جویی کنید , برنامه ریزی , راهکار های صرفه جویی در وقت , مطالب بروز و جالب , هر چی دلت بخواد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1142
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : رضا احمدی
ت : پنج شنبه 28 دی 1391

روش های افزایش بازدید وبلاگ

در این مقاله پنج روش رایگان افزایش ترافیک وب سایت یا وبلاگ را برای شما بازگو می‌کنم.
مطمئن باشید تمام ‌این‌ روش‌ها کاملا رایگان بوده،با صرف کمی وقت به سودمند‌بودن آنها پی می‌برید.

1- نوشتن مقالات

نوشتن وانتشار مقاله با موضوع مرتبط با سایت شما دست کم دو فایده‌ی اساسی دارد:

- افرادی که مجذوب این مقاله شده‌اند، آن را خوانده، برای جستجوی مطالب بیشتر، روی آدرس سایت شما کلیک می‌کنند.به این ترتیب یک مراجع هدف دار دارید.از این جهت از کلمه‌ی جهت دار استفاده می‌کنم که این خواننده می‌خواهد، مطالب بیشتری در مورد موضوع مقاله‌ی قبلی پیدا کند.

- با هر بار انتشار این مقاله ،لینک‌های شما نیز منتشر می‌شود.همراه بودن لیست لینک‌های مرتبط با مقالات، تعداد لینک‌های برگشتی سایت شمارا زیاد کرده، به نوبه‌ی خود رتبه‌ی شما را در موتور جستجوی مربوطه افزایش می‌دهد.

 

ما تقریبا هرروز، ایمیل‌های زیادی می‌فرستیم، اما اغلب فقط اسم خودرا در آن نوشته،گاه حتی چیزی نمی‌نویسیم. چرا ایمیل‌های‌تان را با امضایی حاوی اسم و مطالب اندکی درباره‌ی وب سایت‌تان به همراه آدرس تمام نمی‌کنید؟

2-شبکه‌ی تالار گفتگو

تالارهای گفتگوی فراوانی درباره‌ی هر موضوعی که فکرش را بکنید، وجود دارد. دربیشتر اعلان‌های گفتگو، پوسترهایی برای ضمیمه کردن امضا و همین طور اطلاعات دیگر مانند نام، آدرس سایت و حتی گاهی تبلیغات، در نظر گرفته شده‌است. با مراجعه‌ی منظم به این تالارهای گفتگو، شرکت در بحث‌ها، مطرح‌کردن پرسش و پاسخ به پرسش‌ها، می‌توانید ضمن ایجاد رابطه‌ی توأم با اعتماد با سایر اعضا،به طور رایگان به تبلیغ سایت خود بپردازید. فقط سعی کنید برای تالارهای گفتگو مفید بوده، به قوانین آن احترام گذاشته، هیچ‌گاه هرزنامه نفرستید.
همین الان این کار را در انجمن‌های تخصصی تبیان آغاز کنید.

3- لینک‌های دوطرفه

این لینک‌ها دو فایده برای شما دارد:

اول این که با تبادل هرچه بیشتر لینک‌ها‌، احتمال این که افراد، لینک شما را در سایت‌های دیگر دیده و به سایت شما مراجعه کنند، بیش‌تر می‌شود.

نکته‌ی دیگر این‌که، موقعیت شما در موتورهای جستجو به کل تغییر می‌کند به طور خلاصه لینک‌های بیش‌تر از سایت‌های دیگر، مساوی است با رتبه‌ی بالاتر در موتورهای جستجو.



:: برچسب‌ها: وبلاگ , راه های افزایش بازدید وبلاگ , مطالب بروز و جالب , هر چی دلت بخواد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1186
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : رضا احمدی
ت : چهار شنبه 27 دی 1391

خواص کشمش

نگور خشک شده که همه آنرا به نام “کشمش” می‌شناسند، قرن‌ها پیش به وجود آمده است. کشمش در ایران و مصر در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، تولید شده بود و دارای خواص فراوانیست که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم :

۱-کشمش، میوه ای خشک و مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می‌شود.

۲- کشمش، یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می‌باشد و برای افرادی که رژیم‌های کم سدیم را باید رعایت کنند بسیار مفید است.



:: برچسب‌ها: خواص کشمش , اشنایی با خواص کشمش , هر چی دلت بخواد , مطالب بروز و جالب , ویتامین , ترک سیگار , پزشکی , علمی , عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1508
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : رضا احمدی
ت : سه شنبه 27 دی 1391

توصیه هایی برای ترک سیگار

ترک کردن هیچ اعتیادی آسان نیست. این قاعده در مورد سیگارهم صدق می کند. اراده و خواست شما مهمترین عامل برای ترک سیگار است و البته کافی نیست!



:: برچسب‌ها: ۱۰ توصیه معجزه گر برای خلاصی از سیگار , توصیه هایی برای ترک سیگار , بهترین روش ترک سیگار , ترک سیگار بدون دارو , هر چی دلت بخواد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1266
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رضا احمدی
ت : سه شنبه 26 دی 1391

کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟


یک دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه کشور با بیان اینکه ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد تاکید کرد:

« آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است.»
دکتر تیرنگ نیستانی گفت:«ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد بویژه اینکه کمبودهای تغذیه ای در دوره کنونی به شکل بالینی و آشکار کنترل شده است اما کمبود تحت بالینی یا کمبود حاشیه ای می تواند علائم گنگ و مبهمی داشته و در برخی مواقع خود را به شکل ضعف و بی حالی نشان می دهد.
ضمن اینکه یادمان باشد انرژی داشتن ، شادابی و فعالیت مرتبط به توده ماهیچه ای بدن می شود و افرادی که بضاعت توده ماهیچه ای آنها کم است با وجود وزن مناسب دچار ضعف و بی حالی می شوند.»



:: برچسب‌ها: پزشکی , مطالب بروز و جالب , ویتامین D , ویتامین های گروه B به خصوص , کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 1236
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : رضا احمدی
ت : سه شنبه 26 دی 1391

آلودگی هوا و رژیم غذایی مناسب برای این روزها

اگر چند سال پیش می شنیدیم که هوای تهران در وضعیت هشدار قرار دارد، حسابی می ترسیدیم و جا می خوردیم و شاید حتی از ترس خفه شدن (!) از خانه بیرون نمی آمدیم و ..
حالا مدت هاست که دیگر آلودگی هوای تهران، حتی در حد هشدارش هم کسی را متعجب نمی کند و این توصیه ها که «گروه های آسیب پذیر مانند بیماران قلبی، بیماران آسمی، سالمندان، بچه ها و ... از منزل خارج نشوند» یا «سعی کنید سفرهای درون شهری را به حداقل برسانید و بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید» و ... آنقدر تکراری است که شاید دیگر رغبتی برای شنیدنش نباشد! البته شاید بهتر باشد چند روزی را در تقویم به عنوان روزهای آلودگی هوا ثبت و از پیش برایش برنامه ریزی کرد! به هر حال بحث آلودگی هوا تا زمانی که به صورت اساسی حل نشود، همچنان ادامه خواهد داشت؛ هر سال شادی زمستانی مان سیاه می شود و حتی یک تعطیلی ۳،۲ روزه هم نمی تواند از شدت سردرد و تهوع و تنگی نفس مان کم کند

 

 



:: برچسب‌ها: مطالب بروز , هر چی دلت بخواد , مطالب جالب , آلودگی هوا و رژیم غذایی مناسب برای این روزها , بهترین و بدترین غذاها , E + C + D= ضد آلودگی , غذا های ضد الودگی , بیماران قلبی , بیماران آسمی , , ,
:: بازدید از این مطلب : 1300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رضا احمدی
ت : دو شنبه 18 دی 1391

دانستنی هایی باورنکردنی از همه چیز و همه جا

1- قبل از سال 1941 اثر انگشت به عنوان مدرک در دادگاه پذیرفته نمی‌شد.

2- در آمریکا میزان فولاد استفاده شده در تهیه تشتک در بطری‌های نوشابه بیشتر از فولاد بکار رفته در تهیه بدنه اتومبیل هاست.

3- یک تانکر بزرگ که کاملا پر باشد و در حال حرکت با سرعت عادی باشد، حداقل به بیست دقیقه زمان برای متوقف شدن احتیاج دارد.

4- بطور متوسط یک انسان در طول زندگی خود در حدود 44 پوند گرد و خاک را تنفس می‌کند.

5- در هر سه دقیقه یک انسان روی کره زمین اعلام می کند که بشقاب پرنده دیده است.

6- در ایالت میشیگان زنان بدون اجازه شوهران خود نمی‌توانند موهایشان را کوتاه کنند.



:: برچسب‌ها: دانستنی هایی باورنکردنی از همه چیز و همه جا , دانستنی , ایا میدانستیدکه , , , مطالب بروز و جالب , هر چی دلت بخواد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رضا احمدی
ت : دو شنبه 18 دی 1391

با 19 روش از قلب خود محافظت کنید

 

پیشنهاد می کنم که برای حفظ سلامت قلب خود به نکات زیر توجه کنید، اما این نکته را متذکر می شوم که با پزشک نیز مشورت کنید:
1 - روزی 30دقیقه ورزش کنید.
2 - هر دو ساعت یک لیوان آب بنوشید.
3 - اگر می توانید روزی 20دقیقه دوچرخه سواری کنید.
4 - طبق نظر پزشک، هر روز ویتامین ب کمپلکس مصرف کنید.
5 - صدای خود را در شب حین خواب ضبط کنید یا از اطرافیانتان بخواهید تا توجه کنند که آیا در خواب خر
و پف می کنید یا نه. اگر جواب مثبت بود با پزشک مشورت کنید چرا که این امر
می تواند در تنفس و فشارخون شما اختلال به وجود آورد و در نهایت سلامت
قلبتان را در معرض خطر قرار دهد.

 

6 - حداقل روزی دو فنجان چای نوش جان کنید.
7 - هر هفته مقدار کمی کاکائوی تلخ بخورید.
8 – شب ها حداقل هفت ساعت بخوابید. کم خوابی می تواند یکی از دلایل حمله قلبی باشد.
9 - دست کم هفته ای یک بار ماهی مصرف کنید.
10- از خوردن صبحانه کامل و سرشار از فیبر غافل نشوید.
11- مواد غذایی دارای امگا 3 را در برنامه غذایی بگنجانید.
12- به مصرف لوبیا نیز توجه کنید و آن را به شکل خوراک یا بر روی سالاد میل نمایید.
13- طبق نظر پزشک هر روز یک آسپیرین بچه بخورید.
14- خوب است بدانید خوردن آلبالو برای سلامت قلب خالی از لطف نیست.
15-
هر روز پرتقال بخورید. می توانید به جای آن از آب پرتقال هم استفاده کنید
منتهی اگر خود پرتقال برایتان فراهم بود، آن را ترجیح دهید.
16- در روزهای تعطیل فقط استراحت کنید. تلفن همراه و رایانه را کنار بگذارید.
17- از استرس پرهیز کنید.
18- به مصرف مولتی ویتامین نیز اهمیت دهید اما پیش از آن نظر پزشک را بخواهید.
19- وقت کافی به گردش و هم صحبتی با آنهایی که دوستشان دارید اختصاص دهید.



:: برچسب‌ها: با 19 روش از قلب خود محافظت کنید , ویتامین ب کمپلکس , قلب , مغز , مطالب بروز ,
:: بازدید از این مطلب : 1283
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : رضا احمدی
ت : دو شنبه 18 دی 1391
.

۱۷ماده خوراکی برای تسکین درد

حساس درد حس ناخوشایندی است که حتی بعضی مواقع باعث مختل شدن فعالیت های طبیعی و روزانه فرد می شود.
احساس درد نشانه بیماری و اختلال در عملکرد سیستم های داخلی بدن است.

بعضی از مواد غذایی را که برای تسکین دردهای مختلف به کار می رود عبارتند از:

گرفتگی عضله پا- آب گوجه فرنگی: نتایج تحقیقات نشان می دهد از هر ۵ نفر حداقل یک نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شود. علت این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیم است. با مصرف روزی حدود یک پیمانه آب گوجه فرنگی که سرشار از پتاسیم است، خطر بروز گرفتگی های دردناک عضله در عرض ۱۰ روز کاهش می یابد.



:: برچسب‌ها: درد عضله- زنجبیل , درد مفصل و سردرد- گیلاس , مطالب بروز و جالب , ۱۷ماده خوراکی برای تسکین درد , سلامتی , گرفتگی عضله پا- آب گوجه فرنگی , درد سینه- دانه کتان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1297
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : رضا احمدی
ت : دو شنبه 18 دی 1391

زردآلو باعث جوان شدن پوست می‌شود

یک متخصص تغذیه گفت: زردآلو به دلیل داشتن بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند و بتاکاروتن مثل یک پوست طبیعی، از داخل اثر می‌کند.

 مرتضی صفوی افزود: زردآلو سرشار از ویتامین A است که به رشد اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی در آنها می‌شود.

 وی گفت: در بین سبزیجات، هویج و در بین میوه‌ها ، زردآلو بیشترین مقدار بتاکاروتن را دارند و هیچ میوه دیگری به این اندازه دارای بتاکاروتن نیست.



:: برچسب‌ها: انگل , مطالب بروز و جالب , هویج , زردآلو , مطالب علمی , نور آفتاب , سیگار , استرس و مواد مضر , هسته ی زردآلو , زردآلو باعث جوان شدن پوست می‌شود , ,
:: بازدید از این مطلب : 1206
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : رضا احمدی
ت : دو شنبه 11 دی 1391

علائم افزایش غلظت خون چیست؟

یکی از علل رایج غلظت خون کاذب این است که فرد تمام آزمایش‌های خونی را در یک زمان و با هم انجام می‌دهد و برای انجام آزمایش‌های دیگر مانند چربی خون مجبور است ساعت‌ها ناشتا باشد.
 
دکتر امامی در مورد تشخیص این بیماری گفت: میزان هموگلوبین خون در زنان باید بین 12 تا 14 گرم در دسی لیتر و در مردان بین 14 تا 16 گرم در دسی لیتر باشد و اگر این عدد در زنان از 16 و در مردان از 18 بالاتر برود، بیماری غلظت خون محسوب می‌شود.
 
وی درخصوص بالا بودن میزان هموگلوبین در خون مردان نسبت به زنان اظهار داشت: بعد از سن بلوغ، وجود هورمون‌هایی در مردان تحریکاتی در سیستم خونسازی بدن ایجاد می‌کند که موجب می‌شود میزان غلظت خون در مردان دو گرم نسبت به زنان بالاتر رود.
 
رییس بخش انستیتو کانسر بیمارستان امام در مورد علائم بالینی این بیماری اظهار داشت: از علائم بالینی بیماری غلظت خون می‌توان به برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشیاری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا اشاره کرد.
 
وی در مورد سن شیوع این بیماری گفت: غلظت خون کاذب در تمام سنین وجود دارد اما غلظت خون اولیه بیشتر در سنین میانسالی و غلظت خون ثانویه در سنین بالا بروز پیدا می‌کند.



:: برچسب‌ها: خون , گروه خونی , علائم افزایش غلظت خون چیست؟ , مطالب بروز , هرچی دلت بخواد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1356
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : رضا احمدی
ت : چهار شنبه 1 دی 1391

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
موبایلتو شارژ کن